niedziela, 22 września 2013

SŁODKIE CO NIECO: OBŁĘDNIE CZEKOLADOWE CIASTO ZE ŚLIWKAMI


Śliwki, czekolada i cynamon  takie ciasto to dla mnie połączenie idealne.  Nie spodziewałam się jednak , że z prostego przepisu wyjdzie smakowe cudo. Wszystko doskonale do siebie pasuje. Nie mogłam przestać go jeść, a rzadko mi się to zdarza. Gdyby na górę dodać gałkę lodów waniliowych byłby totalny odlot:-)  Przepis znalazłam na blogu Cynamonowy pył. Trochę go zmieniłam. W podstawowym przepisie była mleczna czekolada ja dałam gorzką i dodałam kruszonkę cynamonową. Z czekoladą mleczną pewnie jest równie dobre.

Składniki :

Ciasto:
100 g masła
200 g czekolady
3 szklanki mąki
 0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 2 łyżki kakao
3 jajka
1 szklanka mleka
 1 kg śliwek węgierek

Kruszonka cynamonowa:
3 łyżki mąki
1 kopiasta łyżka cukru
cukier cynamonowy
1/4 kostki roztopionego masła


1. Ciasto. Masło roztapiamy w rondelku razem z pokruszoną czekoladą. W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, cukier i kakao. Jajka mieszamy trzepaczką razem z mlekiem. 
Jajka wlewamy do suchej mieszanki, mieszamy łyżką. Przestudzoną roztopioną czekoladę wlewamy do ciasta. Mieszamy delikatnie łyżką tylko do połączenia się składników.


2. Kruszonka cynamonowa: Wszystkie składniki zagnieść.


3. Ciasto przelewamy do  wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy.  Na wierzchu układamy przekrojone i wypestkowane śliwki. Posypujemy kruszonką.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180ºC przez 45 minut.




Z podanych składników wychodzi: średnia blaszka 22x33 cm
Czas przygotowania: około 20 minut (bez czasu pieczenia)
Stopień trudności: bardzo łatwe

2 komentarze: