„Nie ma dla mnie wystarczająco dużej filiżanki herbaty ani wystarczająco długiej książki” C.S. Lewis
niedziela, 3 lutego 2013
DYNASTIE, KTÓRE STWORZYŁY LUKSUS
Cartier, Chanel, Ferragamo, Gucci, Hermes, Rolls-Royce, Vuitton. Marki działające na wyobraźnię, kojarzące się z luksusem, prestiżem i pięknem. Znamy je, ale czy wiemy, co się za nimi kryje? Czy zdajemy sobie sprawę z drogi, jaką musieli przebyć twórcy tych wielkich dynastii i ceny, jaką zapłacili za oszałamiający sukces? Każda nazwa skrywa dzieje konkretnych rodzin, ich początków, nierzadko bardzo trudnych, ich determinacji, batalii, wzlotów i upadków. Niewielu skromnym jubilerom i krawcom, szewcom, rymarzom, kaletnikom i konstruktorom samochodów dane było w ciągu dekad stworzyć marki rozpoznawalne na całym świecie. W ich pasjonujących historiach przegląda się jak w zwierciadle wiek XIX, a zwłaszcza XX - stulecie wielkich tragedii, nieprawdopodobnych zmian we wszystkich dziedzinach życia, a także triumfu pozorów i kultu zewnętrznych oznak sukcesu - na skalę niespotykaną nigdy wcześniej...
Książka jest fantastyczna. Ciekawie przedstawiony rys historyczny i mnóstwo ciekawostek (wiem już kim jest kobieta przedstawiona w znaczku Rolls-Royce'a). Czyta się ja na jednym wdechu. Nie sposób się przy niej nudzić. Doskonałe tłumaczenie Joanny Józefowicz-Pacuły. Mnie najbardziej urzekła historia marki Ferragamo.
„Dynastie, które stworzyły luksus” to nie tylko lektura dla wielbicieli mody. Polecam ją wszystkim. Oby więcej takich książek na polskim rynku. Chapeau bas.
Moja ocena: biegnij do biblioteki:-) (6/6)
Yann Kerlau
Dynastie, które stworzyły luksus
Świat Książki
Warszawa 2012
s. 518
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz