sobota, 26 października 2013

SŁODKIE CO NIECO: CIASTO CZEKOLADOWO-ORZECHOWE Z GRUSZKAMI



Nigdy nie robiłam ciasta z gruszkami. Zawsze wydawało mi się, że są one za słodkie do ciasta. W końcu jednak się odważyłam.  Efekt? Bardzo dobre ciasto czekoladowo-orzechowe i do tego słodkie gruszki. Ciekawe i smaczne połączenie. Przepis znalazłam na blogu „Kuchenne zapiski Edyty”, zrobiłam go jednak po swojemu. 


Składniki :
4-5  gruszek 
5 jajek
1/2 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
1 czubata łyżka gorzkiego kakao
1/3 szklanki mielonych orzechów włoskich
 
1/2 szklanki oleju rzepakowego
szczypta soli
tłuszcz i bułka tarta do formy


Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier waniliowy, kakao i zmielone orzechy. Mieszamy. Oddzielamy żółtka od białek. Gruszki myjemy, osuszamy, obieramy ze skórki i kroimy. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, pod koniec partiami dosypujemy cukier. Następnie dodajemy kolejno po jednym żółtku, przesianą mąkę z dodatkami i cienką strużką wlewamy olej. 


Formę smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Następnie przelewamy do niej ciasto. Na końcu układamy pokrojone gruszki. Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni i pieczemy około 60-65 minut do tzw. suchego patyczka.




Z podanych składników wychodzi: mniejsza blaszka
Czas przygotowania: około 30 minut (bez czasu pieczenia)
Stopień trudności: łatwe


 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz