piątek, 14 czerwca 2013

SŁODKIE CO NIECO: SERNIK „KLASYCZNIE” IDEALNY



Moją piętą achillesową było zrobienie sernika bez ciasta. Wszystkie po upieczeniu opadały. A ten sernik to ideał. Opada tylko odrobinę:-). Sekret tkwi w tym, że studzi się go w wyłączonym piekarniku. Kremowy, mocno waniliowy z akcentami cytrusowymi. Moje kubki smakowe oszalały - jem go łyżkami. Koleżanka  robi go z polewą czekoladową i prażonymi płatkami migdałowymi, ja polałam go sosem z białej czekolady (kilka kostek białej czekolady rozpuściłam z odrobiną mleka).

Składniki :

1 kg twarogu
200 g  masła
250 g cukru
4 jaja
50 g kaszy manny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
aromat waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
skórka pomarańczowa (obtocz w mące)
4 łyżki mleka
masło do wysmarowania tortownicy
bułka tarta do wysypania tortownicy


 1. Do twarogu dodaj 4 łyżki mleka, wymieszaj.
2. Masło rozetrzyj na gładką masę z  cukrem, żółtkami i aromatem. Do powstałej masy dodaj: kaszę manną, proszek do pieczenia, mąkę ziemniaczaną i dalej ucieraj. Stopniowo dodawaj twaróg.

3. Z białek ubij pianę. Masę serową wymieszaj ze skórką pomarańczową i pianą. Przełóż do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą tortownicy.


4. Piecz w nagrzanym do temperatury 175 stopni piekarniku około godziny. Ciasto studź w wyłączonym piekarniku.  


Z podanych składników wychodzi: tortownica o średnicy 24 cm
Czas przygotowania: około 40 minut (bez czasu pieczenia)
Stopień trudności:  łatwe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz