niedziela, 26 maja 2013

SŁODKIE CO NIECO: RABARBAROWY SKUBANIEC



Wiosna w tym roku przyszła wyjątkowo późno. Pierwszą jej oznaką w kuchni jest rabarbar. Dla mnie zapowiedź truskawek, malin, jagód. Zawsze sezon na wypieki z owocami rozpoczynam ciastem z rabarbarem.  Takie moje „must be”. Tym razem wypróbowałam nowy przepis. Zdecydowanie najlepszy. Kruche ciasto przełamane kwasowością rabarbaru z nutą kokosu - to jest to. Dodam tylko, że jest to bardzo dobry przepis na ciasto kruche. Myślę, że będzie się też doskonale łączyło z innymi owocami.  

Składniki :


6 żółtek 
250g margaryny (kostka)
2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru pudru
1/2 torebki cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1kg rabarbaru
3/4 szklanki cukru 
bułka tarta
kokos



Przygotowanie:


1. Rabarbar myję i osuszam. Odcinam końce, a następnie obieram ze skórki. Kroję w kostkę i zasypuję cukrem. Odstawiam.


2. Do naczynia wysypuję mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder, cukier waniliowy, posiekaną margarynę i żółtka. Całość energicznie zagniatam. Ciasto dzielę na dwie części: większą i mniejszą. Do mniejszej dodaję trochę kokosu.


3. Blachę do pieczenia smaruję masłem i wysypują bułką tartą. Z większej części ciasta odrywam kawałeczki i przylepiam do dna tak by pokryło całą powierzchnię. Wierzch posypuję bułką tartą. Wykładam odsączony rabarbar. Rabarbar również posypuję bułką tartą. Wierzch przykrywam mniejszą częścią ciasta również poprzez odrywanie jego kawałków. Wstawiam do piekarnika i piekę przez 55 minut w temperaturze 180 stopni. Gotowe próbuję i jeśli jest bardzo kwaśne posypuję cukrem pudrem.


Z podanych składników wychodzi: średnia blaszka
Czas przygotowania: około 40 minut (bez czasu pieczenia)
Stopień trudności: łatwe

2 komentarze:

  1. zapraszam na mojego bloga miivida.blog.pl
    Podobają mi się twoje przepisy, będę korzystać z nich.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że przepisy się podobają. A na Twojego bloga zajrzę z ciekawością. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń